jungle - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Esperanza Bolivia - WaarBenJij.nu jungle - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Esperanza Bolivia - WaarBenJij.nu

jungle

Door: Pieter, Bernard

Blijf op de hoogte en volg Esperanza

03 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Zaterdag morgen 5 uur ging de wekker af 6 uur zat iedereen in de bus voor de trip door de Jungle. moesten eerst 4 uur rijden om op plek van bestemming te komen. we gingen van Cochabamba richting Santacruz door het Andes gebergte. De weg ging over 4050 meter erg koud was het daar, ver onder nul . Kwamen door veel kleine plaatjes , huisjes / krotten staan allemaal gewoon langs de weg. Heeeeel veeeel kraampjes. Kinderen die gewoon langs de weg spelen. Het rijden door de Bolivia is werkelijk een hele happening. Auto's die op de onmogelijks plekken inhalen. en als het niet lukt rem je gewoon even af en voeg je weer achteraan in de rij of je drukt hem er gewoon tussen. gevolg een hoop getoeter. Aangekomen in Tunari drie gidsen opgepikt en een eindje de jungle ingereden langs bananen bomen en mandarijen bomen. Uitde bus kregen wij de lunch van 1 broodje uitgereikt. een zak met candy en 2 liter water voor twee personen. Het was mega heet ter plekke. Van het alleen het staan liep het zweet je al van de rug. Wij begonnen redelijk makkelijk. na wat doortochten door de rivier op enkelhoogte gingen wij het brede pad af het smalle pad op. Daar kwamen wij de eerst coca plantage al tegen. Onze gids genaamd Frans was een jonge man van 21 jaar die werkelijk uit de jungle kwam echt niet te filmen wat een aap. Hij legde van alles uit over een beestje dat gewoon een complete boom op at. Er werd al lopend door Frans met een kapmes va circa 1.50 meter een weg baande door de Jungle. Er ligt wel een pad maar dat groeit snel dicht. Al kapende trof hij een nest van een steekvlieg waardoor hij en Melissa en Steven geprikt werden. Er ontstond paniek. Ik(Bernard) liep achteraan en kreeg te horen dat er grote apen liepen waar door wij snel terug moesten. Kun je zien maak je van een vlieg een aap. Aangekomen bij een waterval kon diegene die wou kon hier naar beneden springen, was ongeveer 10 meter helemaal te gek.iets verderop gingen we onze lunch nuttigen waarna we gingen abseilen ook zo,n 20 meter naar beneden en wie wou, een deel is door de jungle naar beneden gegaan. nadat iedereen beneden was ( waren we al wel ruim een uur verder) een deel is door de rivier verder naar beneden gegaan en deel weer door de jungle . terug door de jungle nog mensen gesproken die daar leefden, is ook erg leuk kwamen elkaar aan het eind van de rivier weer tegen en samen weer de jungle uit de bus in was een geweldige ervaring een tocht van 8 uur door de jungle nog even wat gegeten in een restaurant , konden kiezen uit vis deze kwam uit de rivier waar we gelopen hadden, konijn ook uit de jungle of een mix van alles
was best lekker allemaal . Toen weer in de bus richting Cochabamba nog weer een rijs van 4 uur .Er valt nog zoveel meer te vertellen maar er moet ergens een eind komen , hebben we thuis ook nog wat te vertellen.
waren allemaal zo kapot dat een deel in de bus al in slaap viel en thuis aangekomen was het ook erg snel stil .

• 03 Augustus 2014 - 23:05

Alma :

Geen foto's?????

• 03 Augustus 2014 - 23:13

Hankie:

Dat klinkt allemaal heel spannend. Had al van Robbert begrepen dat het een geweldige belevenis was om door de jungle te gaan, maar erg vermoeiend. Ik hoop dat jullie vandaag weer hebben kunnen bij tanken.... We wachten vol spanning af wat de werkzaamheden en belevenissen van komende week zijn. Het is heerlijk om te lezen. We wensen jullie allemaal veel succes. Groetjes !!!

• 03 Augustus 2014 - 23:26

Tiemen:

Hola allen,

Wat een belevenissen zeg! Dan weet je direct weer waarom Cochabamba de stad van de eeuwige lente genoemd wordt! Het klimaat is heerlijk en een reis van vier uur brengt je in een totaal ander klimaat.. Echt heet en benauwd daar.

De reis ernaar toe is adembenemend, tenminste dat vond ik. Zoveel verschillen in temperatuur zoals je al schreef, heel bijzonder dat je in een reis van vier uur door vier verschillende klimaten gaat.

Nog coca geproefd? ;)

Bedankt voor het mooie, uitgebreide verslag!

• 04 Augustus 2014 - 11:19

Corina:

Zo te lezen was het een waar avontuur. In de jungle werkt het dus net zo als hier, van een mug een olifant maken bedoel ik. Alleen worden steekvliegen hier geen apen :)

Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen. Aan de foto's te zien was het daar erg heet. Was die twee liter water voor de hele tocht? Dat lijkt mij niet genoeg voor twee personen.

Groetjes aan iedereen vanuit Genemuiden.

• 05 Augustus 2014 - 15:12

Pa/ma B.:

" kijk op", "een Boliviaanse zondag","jungle".......
    Tja, Bolivia is Nederland niet.
    We kunnen ons best voorstellen, dat je je schaamt (restaurant) en dat jullie blij zijn iets te kunnen doen (tehuis)
    Rijkdom en armoe liggen vlak naast elkaar.
    De jungle was mooi, begrijpen we.
    Maar ook kleine beestjes kunnen lastig zijn.
    Toch voor ieder weer een hele boel nieuwe indrukken.Noit te vergeten.
    Sterkte weer verder. En denk om de verfpot!

pa/ma