groen voorzienig 2 - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Esperanza Bolivia - WaarBenJij.nu groen voorzienig 2 - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Esperanza Bolivia - WaarBenJij.nu

groen voorzienig 2

Door: BB

Blijf op de hoogte en volg Esperanza

01 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

Vandaag met Steven, Erwin Robbert en Corne aan de slag geweest tin de tuin van het boyshome. Samen de gehele tuin gras gemaaid bomen gesnoeid onkruid gewied enz. Ook moest er weer gebrand worden, maar dit keer liep het niet uit de hand. Na circa 5 uur te hebben gebuffeld en menig zweet druppel was de klus geklaard. Er werd een taxi geregeld die binnen een paar minuten voor de deur stond. Jennifer een nieuwe vrijwilliger( wat sommige jongens dit niet erg vonden) in het weeshuis ging met ons mee. Op naar Albert en de anderen. Daar aangekomen een lekker lunch gehad en verder nog even geholpen met het schilderen. Wat een drama zoals Albert al aangaf en wat een terpentine stank echt geen gezonde lucht voor de baby's. Om 15;00 uur weer in onze taxibus richting ons onderkomen. Nog even naar de supermarkt geweest die bewaakt wordt door de policia met een paar beste geweren. Echt niet normaal en wat een personeel loopt daar rond bijna alle kassa's zijn open en je boodschappen worden keurig ingepakt wat een service. Luuk Kleine kan hier nog wel wat van leren. Na het avondeten kregen wij uitleg over een trip die wij gaan maken zaterdag. Hier kwamen speciaal twee mensen voor. Maar hier ga ik lekker niets over vertellen nog alleen dat het bijzonder wordt. groet Bernard

• 01 Augustus 2014 - 08:33

Tiemen:

Hola gringa's,

Mijn ochtendkrant is tijdelijk vervangen voor jullie blog. Het eerste wat ik in de ochtend lees zijn de vele bijdragen die jullie schrijven. Thanks! Ik kijk er iedere dag naar uit en zal ze straks missen..

Jullie zijn bij IC Norte geweest? De eerste keer keek ik mijn ogen uit: militairen die de supermarkt bewaken en de geweren die ze dragen zijn zeker geen speelgoed..
    De service is daarentegen wel weer super zoals je schrijft. Dienstbaarheid vind ik sowieso een sterk punt van de Boliviaanse cultuur, daar kunnen we hier nog heel wat van leren, net zoals van de dankbaarheid..

Grappig dat het 'haantjesgedrag' toch ook zichtbaar wordt als er een meisje/vrouw meegaat ;) Aanpassen aan de cultuur in optima forma!

Zaterdag, ik kan je zeggen dat het in ieder geval flink zweten gaat worden!!
    Wel een leuke trip, werk ze nog voor vandaag en we lezen jullie bevindingen wel!

Tiemen

• 01 Augustus 2014 - 11:53

Hans :

Ik vind zaterdag al plaatsvervangend spannend ;-)
    Alvast veel plezier in de mighty junlgle!

Zwolse groeten!

• 01 Augustus 2014 - 22:05

Roel En Margriet:

Hallo Bolivia werkers,

Wij lezen jullie verhalen met veel plezier. En de foto's geven een mooie indruk van alles wat jullie doen. Schrijven de dames ook eens een verslag? Dit is niet alleen mannenwerk! Ze hebben ook allemaal een mobieltje........
    Veel succes en wij kijken uit naar het volgende verslag.

Margriet en Roel

• 02 Augustus 2014 - 19:00

Pa En Ma B:

een paar verslagen gelezen.
    Dan weten weer eens wat jullie allemaal doen.
    Hard bezig zijn en veel zweetdruppels plengen.
    Goed voor een mens als hij ook een dag wat anders kan doen: de jungle in.
    Dat lijkt mij (pa) wel wat.
    Fototoestel niet vergeten.
    Veel genoegen en de groeten aan de familie.