schoenen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Esperanza Bolivia - WaarBenJij.nu schoenen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Esperanza Bolivia - WaarBenJij.nu

schoenen

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Esperanza

01 Augustus 2014 | Bolivia, Cochabamba

vanmorgen ook weer vroeg wakker tegen &:30 uur naar beneden voor het ontbijt.Zijn begonnen met gebed en bijbel lezing vandaag met de tekst 6:25-34

25 Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Is het leven niet meer dan voedsel en het lichaam niet meer dan kleding? 26 Kijk naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet en oogsten niet en vullen geen voorraadschuren, het is jullie hemelse Vader die ze voedt. Zijn jullie niet meer waard dan zij? 27 Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één el aan zijn levensduur toevoegen? 28 En wat maken jullie je zorgen over kleding? Kijk eens naar de lelies, kijk hoe ze groeien in het veld. Ze werken niet en weven niet. 29 Ik zeg jullie: zelfs Salomo ging in al zijn luister niet gekleed als een van hen. 30 Als God het groen dat vandaag nog op het veld staat en morgen in de oven gegooid wordt al met zo veel zorg kleedt, met hoeveel meer zorg zal hij jullie dan niet kleden, kleingelovigen? 31 Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” – 32 dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. 33 Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. 34 Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.

Na het eten meet de bus naar het Babyhuis en een deel naar het boys huis daar moest de tuin nog verder opgeruimd worden. in het baby huis zijn we begonnen met een schilder klus.

Ben zelf met Elena en Jenine en Colien de stad in geweest om nog wat schoenen te kopen voor vier meisjes waar we nog geen schoenen voor hadden. schoenmaat 31,32, 33 hadden we niet mee gekregen uit Nederland . alhoewel schoenen hier voor onze begrippen niet duur zijn 89 bolivianos ( omgerekend € 9,- )

We waren voor het eerst in het centrum van de stad, wat een chaos door alle drukte van het verkeer was er ook een staking bezig zal in het kort uitleggen waarom ; de burgemeester had bedacht dat een winkelcentrum wat gerund wordt door normale mensen die gewoon hun eigen gekochte winkel hebben het moeten afstaan aan mensen met een handicap. Nou kan je zeggen dat was geen goed idee van de beste man . Er gingen geen 100 mensen de straat op maar stoet van een paar duizend mensen trok door het centrum van de stad. Ging gepaard met harde knallen van vuurwerk . Ook was er heel veel politie op de been om alles beetje in goede banen te doen lopen.

Het is niet dat je zegt ik ga even de stad in je bent zo een half uur onderweg om ergens te komen het is geen Genemuiden OF Zwartsluis.

weer terug in het baby huis kregen we een lekker kommetje gemaakt van deeg waar iets van soep in zat, was ontzettend lekker.Ook bij het baby huis moest er nog het een en ander in en om de tuin gebeuren .

Vanavond Hollandse pot gegeten aardappels met sperziebonen met gehakt was erg lekker Met dan aan Evita en Maartje die Elena daarmee hebben geholpen .

• 01 Augustus 2014 - 08:21

Tiemen:

Hola gringo's,

Ah jullie hebben de empanadas dus ook al geproefd. De een vindt ze lekker en de ander vies..
    Zelf vond ik ze niet heel erg lekker, maar ze zijn wel vullend!

Over de stakingen en blokkades had ik al iets gelezen op Facebook van een NL zendelinge in Cochabamba, hopelijk hebben jullie hier niet al te veel last van.

Jullie hebben dure schoenen gekocht zeg, tenminste voor Boliviaanse schoenen is dit een hele prijs! Wel goed dat ook de andere kiddo's nu schoenen hebben.
    En wat zijn jullie goed bezig, moet je eens kijken wat er al allemaal gedaan is.. das best veel!

Geniet van de komende dagen!

• 01 Augustus 2014 - 14:47

Ria:

Hoi, wat een leuke foto's, vooral die met dat kleine mannetje (vrouwtje), je zou hem (haar) zo meenemen in de koffer. Jullie hebben al heel wat werk verricht daar. Mooi dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Ook mooi dat er nog wel tijd voor een uitje is zaterdag. Ben benieuwd wat het gaat worden. Dus jullie hebben soep in een broodje gegeten i.p.v. uit een kom. Het ziet er wel lekker uit.
    Er schiet mij net een lied te binnen wat wel erg toepasselijk is en zeker ook dat bijbelgedeelte wat je schreef.

Dankt, dankt nu allen God
    met hart en mond en handen.
    Die grote dingen doet,
    hier en in alle landen.